Meer bezoekers betekent niet gelijk meer klanten. Alleen als je je bezoekers kunt converteren naar klanten.

Een goede marketing website heeft tijd nodig om te groeien

Online marketing strategie is een systeem dat bestaat uit meerdere delen. Die delen moeten naadloos samen werken om bezoekers te converteren naar klanten. Hiervoor heb je een website nodig die technisch en conceptueel goed in elkaar zit. Met 25 jaar ervaring op het snijvlak van vormgeving, harde techniek en werken met mensen kan ik dit als geen ander.

Je wilt dat bezoekers klanten worden: conversie

Daarnaast moeten bezoekers worden geconverteerd naar (potentiële) klanten. Hiervoor wordt een zogenaamde funnel ingericht, waar bezoekers die echt interesse hebben in je producten of diensten de mogelijkheid krijgen op de hoogte te blijven.

Als dit allemaal staat, dan is er een lange termijn plan nodig om de marketing machine op gang te brengen en meer bezoekers naar je site toe te trekken. Gedurende deze marketing campagne wordt het bezoekersgedrag gemeten en de website verder geoptimaliseerd.

Eerste fase: de website bouwen

Voor de bouw begint wordt eerst in kaart gebracht wie je doelgroep is, en hoe de content en funnel in elkaar gaan haken.

Daarna wordt een content-strategie en de vormgeving uitgewerkt en tenslotte de website gebouwd.

Tweede fase: de marketing campagne

Samen maken we een campagne-planning. De online marketing campagne beslaat meestal tussen de 3 en 6 maanden. Gedurende deze periode begeleid ik het proces, en werken we samen door om de website te optimaliseren.

Door middel van onder meer e-mail campagnes en het publiceren van blogs op sociale media kan worden gemeten welke delen van de website goed presteren en welke minder. En door de juiste expert-kennis op de website te plaatsen krijgt de website autoriteit. Hierdoor stijgt de website bij Google.

Online marketing bestaat uit

  • een website die is geoptimaliseerd om bezoekers te ontvangen en te leiden naar de dienst of het product waar ze interesse in hebben.
  • verzamelen van e-mailadressen van potentiële klanten
  • vertrouwen kweken (autoriteit) waardoor potentiële klanten eerder geneigd zijn klanten te worden

Meer weten?

Mobile First

Het merendeel van de websites worden bekeken op mobiele apparaten van rond de 200 euro. De website moet vooral op deze apparaten goed werken.

Daarnaast is een eerste indruk van cruciaal belang. Gemiddeld blijft een bezoeker 2 seconden op de eerste pagina voor hij door klikt of weg klikt. De belangrijkste boodschap moet het liefst binnen 1 seconde in beeld staan. Hoe sneller de website, hoe hoger de conversie zal zijn van bezoeker naar (potentiële) klant.

Mobile First: geoptimaliseerd voor goedkope mobiele apparaten

Snel: de belangrijkste boodschap moet binnen 1 seconde duidelijk in beeld staan

Conversie: bezoeker -> potentiële klant -> klant

Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Met een zoekwoorden-onderzoek wordt je site geoptimaliseerd voor vindbaarheid bij Google. Per pagina wordt gekeken welke zoekwoorden van belang zijn, en hoe deze worden ingebracht in de content. Op deze manier stijgt je ranking bij Google.

Door te meten waar bezoekers binnen komen en waar ze de site weer verlaten, kan de site verder worden geoptimaliseerd.

Zoekwoorden onderzoek laat zien welke woorden in je content moeten voor komen om gevonden te worden.

Analyse van het bezoekersgedrag geeft inzicht waar de site verbetert kan worden

Wil je ook een website die voor je werkt?