Bezoekers op je website zijn leuk, maar je wilt natuurlijk dat je bezoekers klanten worden.

Een goede marketingwebsite moet groeien

Een online-marketingstrategie bestaat uit meerdere delen. Die delen moeten naadloos samenwerken om bezoekers te converteren naar klanten. Hiervoor heb je een website nodig die technisch en conceptueel gezien goed in elkaar zit.

Je wilt dat bezoekers klanten worden: conversie

Bezoekers op je website moeten worden geconverteerd naar (potentiële) klanten. Hiervoor wordt een zogenaamde funnel ingericht, waar bezoekers die echt interesse hebben in je producten of diensten de mogelijkheid krijgen op de hoogte te blijven.

Zodra dit staat, is een langetermijnplan nodig om de marketingmachine op gang te brengen en meer bezoekers naar je site toe te trekken. Gedurende deze marketingcampagne wordt het bezoekersgedrag gemeten en wordt de website verder geoptimaliseerd.

Eerste fase: de website bouwen

Voor de bouw begint, wordt eerst in kaart gebracht wie je doelgroep is en hoe de content en funnel in elkaar gaan haken.

Daarna worden een contentstrategie en de vormgeving uitgewerkt, en wordt de website gebouwd.

Tweede fase: de marketingcampagne

Samen maken we een campagne-planning. De online-marketingcampagne beslaat meestal 3 tot 6 maanden. Gedurende deze periode begeleid ik het proces, en werken we samen door om de website te optimaliseren.

Met o.a. e-mailcampagnes en het publiceren van blogs op social media wordt gemeten welke delen van de website goed presteren en welke minder. En door de juiste expert-kennis op de website te plaatsen, krijgt de website autoriteit. Hierdoor stijgt de website op Google.

Dit is nou online marketing. Met voor jou als resultaat:

  • Een website die bezoekers aantrekt én leidt naar het afnemen van de dienst of het product.
  • Een verzameling aan e-mailadressen van potentiële klanten
  • Uitstralen van vertrouwen (autoriteit), waardoor potentiële klanten sneller klant zullen worden.

Meer weten?

Bel me op 06.21.59.21.31 of mail naar ronnie@zoo.nl

Mobile First

Het merendeel van de websites wordt bekeken op smartphones. De website moet vooral op deze apparaten goed werken.

Ook is een eerste indruk van cruciaal belang. Gemiddeld blijft een bezoeker 2 seconden op de eerste pagina voor hij doorklikt of wegklikt. De belangrijkste boodschap moet binnen 1 seconde in beeld staan. Hoe sneller de website, hoe hoger de conversie zal zijn van bezoeker naar (potentiële) klant.

Mobile First: geoptimaliseerd voor mobiele apparaten

Snel: de belangrijkste boodschap moet binnen 1 seconde duidelijk in beeld staan

Conversie: bezoeker -> potentiële klant -> klant

Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Met een zoekwoorden-onderzoek wordt je site geoptimaliseerd voor vindbaarheid bij Google. Per pagina wordt gekeken welke zoekwoorden van belang zijn, en hoe deze worden ingebracht in de content. Op deze manier stijgt je ranking bij Google.

Door te meten waar bezoekers binnen komen en waar ze Door te meten waar bezoekers binnenkomen en waar ze de site weer verlaten, kan de site verder worden geoptimaliseerd.

Zoekwoordenonderzoek laat zien welke woorden in je content moeten voorkomen om gevonden te worden.

Analyse van het bezoekersgedrag maakt inzichtelijk waar de site verbeterd kan worden.

Wil je ook een website die meer resultaat oplevert?